Krzyszof Szewczak - Wywiad

30.01.2020

Justyna Chełchowska

Dzisiaj przedstawiam Wam działalność Krzysztofa Szewczaka, założyciela naszej Grupy oraz  Prezesa TAXAPI, firmy która zajmuje się działalnością rachunkowo-księgową i doradztwem podatkowym Krzysztofa człowieka z pasją, przeogromną wiedzą, którą z chęcią się dzieli  i wielką motywacją do działania.
 
J.:Krzysztofie, nie jesteś księgowym, prawda? Skąd pomysł na działalność w tej branży?

K.:Nie jestem księgowym. To domena mojej wspólniczki. Co może dziwić, ja ukończyłem psychologię. Przez wiele lat byłem związany z branżą szkoleniową i doradztwa biznesowego. Zdecydowałem się na prowadzenie biura rachunkowego z wielu powodów. Pierwszym impulsem były moje plany inwestowania w spółki kapitałowe, gdzie jednym z istotnych elementów due diligence jest audyt finansowy. Kropkę nad „i” postawiły natomiast liczne rozmowy z przedsiębiorcami, których pytałem o ich potrzeby dotyczące obsługi księgowej, a także doświadczenia z dotychczasowymi biurami rachunkowymi. Byłem naprawdę zdziwiony, jak wiele problemów napotykali we współpracy z takimi firmami. Uznałem, że jest olbrzymie pole do popisu.

J.:Jest aż tak źle?

K.:Mam nadzieję, że w ogólnym ujęciu nie, ale mając na uwadze moje wcześniejsze doświadczenie w B2B nieraz byłem zszokowany opowieściami właścicieli firm. Problemy są różnorodne. Na przykład w jednym z przypadków brak dokumentów z biura rachunkowego wstrzymał na kilka miesięcy bardzo ważną decyzję kredytową. Nie wspomnę o błędach skutkujących błędnymi naliczeniami podatków, które przedsiębiorca miał zapłacić. Niektóre sytuacje w ogóle nie mieściły mi się w głowie, np. notoryczny brak kontaktu z biurem rachunkowym, czy też samodzielne doczytywanie przez właścicieli firm o pewnych rozwiązaniach i przekonywanie księgowych, że „coś można zrobić”.
Biur rachunkowych jest jednak mnóstwo i jak w każdej branży trafiają się lepsze i gorsze. Na szczęście jest też wiele bardzo dobrych.

J.:Właśnie - jest wiele bardzo dobrych. Dlaczego klienci mieliby wybrać Was?

K.:Przede wszystkim specjalizujemy się w obsłudze firm z branży IT, kreatywnej i szkoleniowej. W dużej mierze wynika to z moich dotychczasowych doświadczeń zawodowych i biznesowych. Praktycznie od początku „krążyłem” wokół takich tematów jak programowanie, systemy informatyczne, SEO, eCommerce, marketing internetowy oraz szkolenia. Oczywiście nie możemy równać się z poziomem kompetencji naszych klientów, którzy są w tych obszarach specjalistami, a często i ekspertami. Potrafimy jednak rozmawiać z nimi wspólnym językiem, rozumiemy ich działalność, a więc i problemy biznesowe.
Rzetelna obsługa księgowa jest więc dla nas tylko punktem wyjścia. Ponadto staramy się korzystać z narzędzi, z których korzystają nasi klienci - czy to w komunikacji, czy przy wymianie danych. Dodatkowo potrafimy doradzić nie tylko w zakresie rachunkowym, czy podatkowym, ale także szeroko pojętym biznesowym. Chcemy być dla klientów prawdziwym partnerem w prowadzeniu przedsiębiorstwa i myślę, że nam się to udaje.

Mocno wsłuchujemy się w potrzeby naszych klientów. W zasadzie można powiedzieć, że w dużej mierze projektujemy firmę w oparciu o nie.
Mógłbym wymienić jeszcze kilka dodatkowych wartości, które wnosimy do firmy klienta w ramach naszej współpracy. Chociażby to, że posiadamy szeroką sieć kontaktów biznesowych. W dużej mierze wynika to z faktu, że jestem członkiem Olsztyńskiej Grupy Wspierania Biznesu od początku jej istnienia. Przez te 7 lat miałem przyjemność poznać wielu wspaniałych przedsiębiorców, których mogę polecić naszym klientom lub którym polecić mogę naszych klientów.

J.:Specjalizacja w branży IT, kreatywnej i szkoleniowej. Doświadczenie w podobnym zakresie. Wydaje się to łączyć w spójną całość.

K.:Lubię tak właśnie o tym myśleć, że jest to coś, dzięki czemu możemy dostarczyć wyjątkową wartość naszym klientom. Jednak to o czym mówisz przekłada się także na to, że wiele uwagi poświęcamy rozwojowi naszej firmy. Tak, aby cały czas była zdolna do zaspokajania potrzeb klientów. Nieustannie projektujemy i usprawniamy nasze wewnętrzne procesy. Opracowujemy standardy, które pozwolą nam utrzymać i ulepszać jakość. Chcemy wdrażać narzędzia, które umożliwią nam jeszcze efektywniejsze wywiązywanie się z naszych zobowiązań wobec klientów. Jeszcze wiele przed nami.

J.:Czego w takim razie mogę Ci życzyć na dalszej drodze do sukcesu firmy?

K.:Trudno powiedzieć. Bardzo doceniam to co mamy, na jakim jesteśmy etapie rozwoju, co jeszcze przed nami. Doceniam ludzi, którzy są wokół mnie. Po prostu trzymaj kciuki.

J.: Dziękuję, tak trzymam kciuki  Justyna.

Galeria