Identyfikacja wizualna w biznesie - Dana Kamińska - Cydzik

02.08.2023

Justyna

Prezentacja dzisiejsza dotyczyła bardzo ważnego aspektu w biznesie jakim jest identyfikacja wizualna  marki to podstawowy element tworzenia wizerunku, budowania jej tożsamości oraz świadomości i wykorzystywania jej w komunikacji z odbiorcami. Dzięki niej możliwe jest budowanie spójnego wizerunku za pomocą wszystkich dostępnych środków przekazu.

To wszysko przekazała nam Dana Kamińska-Cydzik,  odpowiedzialna za  tematykę KULTURY i SZTUKI - w szerokim jej spektrum. Przybliża i oswaja z tym wdzięcznym światem i uświadamia, jak bardzo jesteśmy z nim związani w życiu codziennym, a tym bardziej prowadząc swoje firmy.

Profesjonalny "znak" jest ściśle związany z branżą tematyczną firmy, wyróżni ją na rynku, przyciągnie uwagę potencjalnych Klientów i jest wyraźnym (optycznym) sygnałem, że można jej zaufać.

To z kolei punkt wyjścia do kolejnych kwestii, jak lojalność wobec firmy lub produktu, chęć dzielenia się opinią na ich temat, a także polecanie znajomym/przyjaciołom/rodzinie. Pozytywny wizerunek marki wpływa więc na osiąganie przez firmę celów marketingowych (np. rozpoznawalność), jak i biznesowych (np. określony poziom sprzedaży w danym czasie).

Jej składowymi są:

* symbole firmy (logo, również w postaci znaku literniczego)

* kolorystyka (niezwykle ważna i charakterystyczna w danej branży - skojarzona)

* druki firmowe (wizytówki, papier firmowy, koperty, kartki do zapisków, bilety wizytowe, dokumenty handlowe; w tym druki faktur, rachunków, pieczątka)

* wzory materiałów reklamowych, form audiowizualnych (np. prezentacji)

* ubiór i identyfikatory pracowników

* oznakowanie środków transportu

* architektura i wystrój budynków, wnętrz biurowych, punktów sprzedaży

* informacja wizualna (tablice informacyjne wewnętrzne i zewnętrzne, kasetony, neony, szyldy, tabliczki)

* inne elementy identyfikacji (flagi, transparenty, maskotki, upominki)

LOGO - jako unikatowa i charakterystyczna forma graficzna, zabawa liternictwem, symbol, lub inna forma ekspresji graficznej służąca do kojarzenia marki, przedsiębiorstwa, bądź organizacji.

Celem prezentacji było wywołanie dyskusji na temat tego, jak wpisał się w nasz krajobraz życiowy system "KOLOROWYCH GRAFIK", które spotykamy na każdym kroku i które wywołują w nas emocje, zostają w każdym z nas i kierują nami w dokonaniu subiektywnego dla każdego wyboru. I to jest ważne.

[ individi ] Dana Kamińska - Cydzik

https://www.facebook.com/individi.net

 

Serdecznie zapraszam na kolejne rozmowy przy biznesowej kawie!!!

KOSZARY FUNKA w każdą środę o 8.30 - 10.00.

Stowarzyszenie OGWB

Galeria